speltak explorers

Wilde ideeën? Grootse plannen? Verborgen talenten?
Bij de Explorers kan je aan de slag. Handen uit de mouwen voor de spannendste etappe in de ontdekkingsreis van Scouting. Iedereen tussen de 14 en 17 kan Explorer worden.
Explorers is een verzamelnaam voor Rowans (jongens), Sherpa's (meisjes).

Explorers hebben het zelf voor 't zeggen

Explorers maken samen plannen en bepalen hun eigen avontuur. Daarom is geen dag hetzelfde.
Abseilen, kanovaren, primitief kamperen, dagje strand en lekker stappen in dezelfde vakantie. Je eigen mok uit berkenhout hakken. Samen met een groep in Zuid-Afrika een milieuproject opzetten via Internet. Niets is onmogelijk.
Bij Explorers blijft het niet bij plannen maken. Plannen zijn er om uitgevoerd te worden. Plannen maken is één. Samen plannen uitvoeren is twee. Het vraagt organisatietalent. Je moet er voor praten en luisteren, en besluiten nemen. Maar organiseren valt te leren. Want Explorer ben je gelukkig niet in je eentje. De taken worden verdeeld. Ieder speelt z'n eigen rol in het team. Alle taken die er zijn bij het voorbereiden en uitvoeren van een activiteit komen aan bod.

Ruimte en respect

Avontuur is het onbekende verkennen en hier ligt de grootste uitdaging. Bij de Explorers krijg je de ruimte en kansen om je eigen talenten te ontwikkelen. Explorer ben je niet vrijblijvend. Je hebt respect voor jezelf en voor anderen. Zo wil je leren van alle culturen in de wereld, in binnen- en buitenland. Je bent tenslotte lid van een internationale vereniging. Als Explorer heb je trouwens ook respect voor je natuurlijke omgeving. Logisch eigenlijk. "Er is geen beter leven dan buitenleven".

Begeleiding

Explorers zijn oud en wijs genoeg. Leiding heb je niet meer nodig, maar begeleiding kan nog wel handig zijn. Van begeleiders mag je dus best wat verwachten. Niet dat ze je bezighouden. Een goeie begeleider staat niet aan de kant uit z'n neus te eten, maar doet actief mee.

Samen

Zoals gezegd, Explorer ben je niet in je eentje. Je zou wel eens dikke maten kunnen worden. Samen uit, samen thuis. Samen plannen maken, samen de handen uit de mouwen steken. Samen feesten, samen opruimen. Samen brassen, samen dokken.

Op expeditie

Ook het zomerkamp organiseer je zelf. Explorers gaan op expeditie. Geen kleinigheid. Wel avontuur. Vaak letterlijk over de grens. Op pad met je rugzak.

Meedoen?

Als je informatie wilt over de Explorers kun je gewoon bij een opkomst komen meedoen, kijk even in de Exploreragenda op deze site om te zien of we op het gebouw aanwezig zijn en wat we doen. Vragen voor de Explorers per mail mag je sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het Explorerteam

Silhouet Rick