Rondom ons gebouw

Gebouw voorkant

Ons gebouw bevind zich op het erf van de familie Zadelhoff en werd in het verleden als koeienstal gebruikt. Er is ruimschoots voldoende parkeergelegenheid aanwezig op een verharde plaats. Aan de voorzijde bevind zich een ruime speelweide voor recreatie, maar in overleg met de boer kan er in een andere weide gespeeld en gekampeerd worden. Ook is er buiten een overdekte en afsluitbare opslagruimte voor pionierhout en een wasgelegenheid met wastrog.

Hal / Entree

Hal Hal

Via 2 houten buitendeuren komt men in de ruime hal met veel hang- en aflegruimte voor jassen en andere kledingstukken. De plavuizen vloer gaat naadloos en drempelvrij door in alle ruimten van de begane grond en is degelijk en makkelijk schoon te maken. Er is in de hal een ruime werkkast met uitstortgootsteen te vinden met allerlei schoonmaakmiddelen. Ook de 2 sanitaire ruimten (rolstoelvriendelijk), de trap naar de zolder en alle andere ruimten komen uit op deze hal.

Sanitaire voorzieningen

Toiletten

Behalve de wastrog buiten naast het houthok bevinden zich in de hal 2 ruime toiletblokken (elk met doucheruimte), waarvan 1 ook geschikt voor mindervaliden. Één van de toiletten beschikt ook over een urinoir voor de kleine boodschap. Warmwatervoorziening geschied door de combi-ketel, hierdoor is er onbeperkt warm water om te douchen (veiligheids-thermostaatkranen).

Keuken / leidinglokaal

Keuken Keuken

De keuken is van alle gemakken voorzien (behalve vaatwasser) en is tevens een gezellig leidinglokaal. Onder de wenslamp bevind zich een een gezellige Oostenrijkse zithoek. De keuken is voorzien van een koel-vrieskast, een 4-pits kookplaat, 2 spoelbakken, magnetron, professionele koffiezetter en een doorgeefluik naar het Welpenlokaal. Ook hier word het warme water verzorgd door de combiketel, dus onbeperkt afwaswater voor de corveeploeg.

Welpenlokaal

Welpenlokaal Welpenlokaal

Het Welpenlokaal bestaat uit 2 ruimten die gescheiden worden door een toneelgordijn. Er staan in dit lokaal 6 houten tafels met elk 6 krukken en daarnaast zijn er nog 6 stevige lage zitbanken aanwezig. Het is een ruim en licht lokaal met een doorgeefluik naar de keuken.

Scoutslokaal

Op de hele ruime zolder bevind zich het Scoutslokaal. Ook hier weer voldoende tafels en stoelen voor binnenactiveiten. De vloer is van beton en voorzien van een praktische coating die makkelijk schoon te maken is. Het is echt een stoer en praktisch ingerichte ruimte met een gezellige zithoek om geheime plannen uit te werken.

Explorerlokaal

Explorerlokaal Explorerlokaal

Op de begane grond bevind zich naast het Welpenlokaal het Explorerlokaal. Dit lokaal is een knusse ruimte met sfeerverlichting en comfortabele zitbanken en salontafel links, en hoge tafel met stoelen rechts, ideaal voor een avondje bankhangen of spelletjes doen.

Stamhonk

Het Stamhonk bevind zich grenzend aan het Scoutslokaal. Het is een heerlijke zithoek met een handgemaakte bar met wasbak en stromend water, geschikt voor een gezellig avondje.